Vissza

5 gyümölcs terhesség idejére

Vannak olyan gyümölcsök, amik kifejezetten jótékony hatással vannak a terhes kismamák szervezetére, mert a C-vitamin és folsav tartalmuknak köszönhetően kiváló tápanyagok a megnövekedett kalória- és tápanyagigényű szervezet számára. Nézzük, mi az öt legfontosabb gyümölcs, amit a várandósság idején érdemes fogyasztani!

 

Mangó

Kalóriában és tápanyagban rendkívül gazdag gyümölcs, ami jelentős mennyiségű béta-karotint tartalmaz, ami pedig létfontosságú a baba sejtjeinek és szöveteinek növekedése szempontjából, valamint a látásuk és az immunrendszerük fejlődésének is az egyik alapja. Ráadásul a mangó rostban gazdag, ami segít a terhesség alatt gyakori székrekedés elkerülésében. A benne lévő kálium pedig a vérnyomást tartja kordában.

Avokádó

Az avokádó egy igazi folsav-bomba, ami mint tudjuk nagyon fontos a várandósság alatt. Emellett tartalmaz B6-vitamint is, amely tápanyag a szövetek fejlődésében játszik fontos szerepet.

Narancs

A narancsot a legtöbben úgy ismerik, mint az egyik legjobb C-vitamint forrást, aminek egészségügyi hatásai már jól ismertek. C-vitamin nélkül a baba immunrendszere, fogai és csontjai nem lennének képesek rendesen kifejlődni. A narancsban megtalálható továbbá folsav is, ami a vérsejtek és az egészséges placenta szempontjából nélkülözhetetlen.

Áfonya

A magzat csontjainak fejlődéséhez elengedhetetlen a K-vitamin, amiből pedig az áfonya  jelentős mennyiséget tartalmaz. Emellett rengeteg rostot és antioxidánst is tartalmaz, aminek köszönhetően az egyik legegészségesebb gyümölcsként tartják számon a világon.

Gránátalma

Ha sikerül hozzáférni a bogyókhoz, akkor azok remek hatást gyakorolnak a szívre és a vérnyomásra egyaránt. A bennük lévő összetevők csökkentik a magzatburok sérülésének esélyét. Továbbá tartalmaznak még C-vitamint is, ami az immunrendszer megerősödését segíti elő.

 

Hasonló tanácsok:

Vissza
To Top