Vissza

Fájdalomcsillapítás szülés előtt és közben

Ahogyan nincs két egyforma ember, nincs két egyforma ingerküszöb sem. Mindenki másképp egyforma, tehát mindenki másképpen élheti át ugyanazt a folyamatot attól függően, hogy milyen a szervezete, hogyan áll az új helyzetekhez, milyen traumákat hordoz stb. Különösen egy ilyen komoly élethelyzet esetén.  A fájdalom csillapítása olykor igen fontos, érdemes felmérni, milyen lehetőségek állnak a rendelkezésre.

  • Vannak emberek, akiknek annyira problémamentes az egész terhesség, és annyira oldottan állnak a gyermekvállaláshoz, hogy maga a szülési fájdalom sem igazán lepi meg őket. Ők többnyire nem kérnek fájdalomcsillapítást.
  • Vannak, akik viszont nagyon félnek, mert már hallottak negatív beszámolókat. A jóslat lehet önbeteljesítő, de fakadhat másból is, aztán valóban nagy és elhúzódó fájdalommal megy végbe a vajúdás.
  • Vannak olyanok, akik sodródnak. Rábízzák magukat a folyamatra „Más is túlélte!”- Nem készülnek tudatosan. Vagy bíznak magukban, vagy nem, de nem tesznek külön előkészítő lépéseket.
  • Vannak, akik utána olvasnak, szülés témájú klubokba járnak, tájékozódnak a lehetőségekről, és igyekeznek a számukra legjobbnak tűnő megoldást kiválasztani.
  • Vannak, akik pedig eleve úgy mennek neki a dolognak, hogy csak császármetszéssel számolnak. Több tényezőtől tartanak, és nem bízzák a véletlenre.

Ha mindenképpen kell a fájdalomcsillapítás, akkor a következő módszerek léteznek:

  1. Kéjgáz alkalmazása – ezt nevetőgáznak is hívják, enyhén csökkenti a fájások észlelését, de nem szünteti meg.
  2. Epidurális érzéstelenítés – a gerinc mellé juttatott érzéstelenítés, mely teljes mértékű. Ez csak azért nem szerencsés, mert a szülő nő tényleg semmit nem érez a fájdalmakból, amelyek egyébként iránytűként is szolgálnak. Ezért lassulhat is a folyamat.
  3. Akupresszúra, meditáció, tudatos felkészülés, masszázs, trauma esetén pszichológus segítsége még az állapotosság idején.
  4. A vajúdás közbeni mozgás is segít abban, hogy oldódjon kicsit a fájdalom.

Mindenki maga érzi, mennyit bír el. Így ne féljen kérni és választani, ha módja van rá. Ebben a helyzetben pedig nyugodtan lehet önmaga az ember, a szégyenérzet sehol nem segít az előrehaladásban.

Hasonló tanácsok:

Vissza
To Top