Vissza

6 tipp, amivel a terhességi időszakában csökkenthető a hátfájdalom

A terhesség és a hátfájdalom a legtöbb esetben kéz a kézben járnak. A harmadik trimesztertől kezdődően már jelentős lehet a baba súlya, amit a test megpróbál kompenzálni, azonban ez nem mindig fájdalommentes. Összegyűjtöttünk pár hasznos tippet, amivel jó eséllyel csökkenthető a kialakult hátfájdalom.

 

Séta

A séta egy alacsony intenzitású mozgásforma, ami egyrészről jót tesz a szívednek, másrészről segít az izmaidnak erősnek és egészségesnek maradni. Már egy lassú séta is sokat segíthet a hátfájdalmak enyhítésében.

Jóga

A szülés előtti jóga segít az erő megőrzésében, oldja a stresszt, és a megfelelő gyakorlatokkal teljesen megelőzhetőek vagy enyhíthetőek a hátfájdalmak.

Úszás

Akár medencében, akár egy tóban, az úszás az egyik legjobb terhessport. A zéró gravitációnak köszönhetően nagyon pihentető a megfáradt testnek, továbbá az úszás kiválóan erősíti a hasi és alsó háti izmokat.

Alvás az oldaladon

Feküdj az oldaladra, és tegyél egy párnát a behajlított térdeid közé. Ez a pozíció leveszi a terhelést a hátadról. Próbáld ki úgy is, hogy egy másik párnát pedig a hasad alá teszel.

Térdhajlítás

Lehet hozzászoktál, hogy eddig minden gond nélkül le tudtál hajolni a földön lévő tárgyakért, azonban ez másképp működik a terhesség időszakában. Nagyon fontos, hogy ha valamit fel kell venned a földről, akkor mindenképp hajlítsd be a térdeidet, így jelentősen csökkentheted a derekad terhelését.

Kényelem vs. divat

Érdemes újragondolni a fontossági sorrendet, és terhesség időszakára a kényelmet a divat elé helyezni. Egy nem jól megválasztott cipő még a baba plusz súlya nélkül is megterhelő lehet a hátadnak, így a picivel együtt pedig hatványozottan hatással lesz a derekadra. A túl kemény talpú és instabil cipők helyett a puhább kialakítású, a lábat stabilan tartó verziók a legjobbak erre az időszakra.

 

Hasonló tanácsok:

Vissza
To Top