Vissza

Hogyan sportoljunk várandósság alatt?

A várandósság miatt szerencsére nem kell lemondanunk a rendszeres testmozgásról, sőt! A kismamatorna segíthet a helyes testtartás kialakításában, segíthet megkönnyíteni a szülést, és csökkentheti a császármetszés esélyét.  A várandósság során végzett gyakorlatok erősítik izmainkat, így könnyebb lesz a “plusz kilók” napi szintű cipelése. Ugyanakkor néhány dologra mindenképp ügyelnünk kell.

Terhesség alatti sport: milyen gyakorlatokat ne végezzünk?

A várandósság alatt nem kell lemondanunk kedvenc sportjainkról, ugyanis azok erősítik a szívet és formában tartják testünket. Ugyanakkor például a súlyemelés, a futás a terhesség egy bizonyos szakasza után már nem ajánlott, mert túlságosan megerőltető. Ugyanígy kerüljük az olyan mozgásformákat, ahol eleshetünk, megcsúszhatunk – ilyen például a korcsolyázás, a lovaglás, a görkorcsolyázás. Szerencsére vannak olyan tevékenységek, amiket a terhesség harmadik trimeszterében is bátran választhatunk – persze érdemes erről konzultálnunk orvosunkkal, gyógytornásszal.

Jóga gyakorlatok

A jóga emeli izmaink tónusát és segít megőrizni rugalmasságukat. Nem terheli annyira ízületeinket, mint más sportok. A jóga nyújtógyakorlatai elősegítik a relaxin hormon termelődését szervezetünkben, ami jó hatással van a terhességre, és erősíti a ínszalagokat. A jóga továbbá nem csak fizikálisan, de mentálisan is segít ellazulni, ami különösen nagy segítség lehet a kilenc hónap alatt. Sok helyen tartanak már kismama jógát, érdemes ellátogatni egy ilyen tanfolyamra.

Tánc

Akik inkább otthon maradnának, azoknak bátran ajánljuk a táncot. Tedd be a kedvenc zenédet, és mozogj egy kicsit! Persze itt is kerüljük a túl sok pörgéssel, forgással, ugrálással járó mozdulatokat. Ha mégis társaságra vágynánk, nézzünk körül, hátha találunk a közelben olyan tánctanfolyamot, ami kifejezetten kismamáknak szól.

Úszás

Az úszás során majdnem minden izmunkat igénybe vesszük – megmozgatjuk kar-, és lábizmainkat, valamint eddzük a tüdőnket is. Az úszás továbbá jót tesz az ízületeknek is, és segít megelőzni a lábdagadást, valamint a visszér kialakulását. Ráadásul, ha beleszeretünk ebbe a jótékony sportba, le sem kell mondanunk róla, hiszen a legtöbb létesítményben már elérhető a baba-mama úszás, ahova már egészen pici kortól lehet vinni az apróságokat. Érdemes már gyermekkorban megismerteti velük a sport szeretetét, így segíthetünk nekik tudatos, egészséges felnőttekké válni.

Persze ha más sporthoz támad kedvünk, mint például a kerékpározás, a gyaloglás, a pilates, vagy az aerobic, annak sincs akadálya, azonban a mozgásformákról, azok gyakoriságáról minden esetben konzultáljunk szakorvosunkkal vagy gyógytornásszal.

Hasonló tanácsok:

Vissza
To Top