Vissza

A terhesség alatti táplálkozás fontossága

Minden, amit a terhességed alatt megeszel és megiszol, az hatással lesz a születendő gyermeked fejlődésére. Az elfogyasztott étel egyaránt táplálék az épp változásban lévő testednek és a babának. A várandósság időszaka együtt jár egy természetes súlynövekedéssel, azonban azt meghatározni, hogy mennyi is ennek a többletnek az egészséges határa, azt nehezen fogod tudni magadtól megállapítani, ugyanúgy, ahogy azt sem, hogy mely ételek fogyasztása szükséges és melyeket kell kerülni. Ezekben a kérdésekben elsősorban érdemes az orvosod segítségét kérni! Minden nő szervezete különböző, ezért nincsenek mindenki számára általánosan érvényes szabályok a táplálkozásra vonatkozóan, de hasznos alapelvek viszont igen. Ezeket az alapelveket gyűjtöttük most össze.

 

Engedd el a népszerű diétákat

Egy kisembert növekszik benned, akinek a táplálásához extra kalóriák elfogyasztására és változatos étrendre lesz szükséged. A lébőjt kúrák, az egyoldalú étkezés, vagy az olyan elemek, mint a szénhidrát kizárása az táplálkozásból kimondottan káros hatással lehet számotokra. Annyi energiára van szükséged, amennyivel elsősorban biztosítani tudod a gyermeked egészséges fejlődését, másodsorban pedig megfelelő formában tudod tartani a szervezetedet. Az olyan diéták mint az Atkins, a zóna vagy a szétválasztó, kifejezetten ártalmas lehet az orvosok szerint a terhesség ideje alatt.

Vigyél be többet a fontos tápanyagokból

Már nem csak magadat táplálod az étkezéseid során, ezért kiemelten fontos, hogy növeld a bevitt vitaminok és ásványianyagok mennyiségét, annak érdekében hogy a gyermeked megfelelően növekedhessen és fejlődhessen a terhességi alatt. A helyesen megválasztott ételek mellé biztosan szükséged lesz olyan magzatvédő multivitaminra is, ami megfelelő mennyiségű folsavat és B vitamint tartalma – ezzel számos veleszületett rendellenesség kockázata csökkenthető. A másik elengedhetetlen elem, amire szükséged lesz a terhességed ideje alatt, az a víz. A minimális javasolt, elfogyasztott mennyiség a 2-2,5 liter naponta, ennek betartására kiemelten érdemes figyelned, mert így tudod megfelelően pótolni a megnövekedett folyadékigényedet. Az előbb említett folsav és B vitamin mellett az orvosok kifejezetten ajánlani szokták a fokozott fehérje- és zöldségfogyasztást a megfelelő energiaszint megtartásához, továbbá az A, C és D vitaminok bevitelét. A szíved megfelelő egészségéhez ajánlott az olyan halak fogyasztása, mint a lazac és a tonhal, melyeknek magas az omega-3 tartalma.

Ne aggódj!

Lesznek olyan napok, amikor úgy érzed majd, hogy nem tudod abbahagyni az evést. De előfordulhatnak reggeli rosszullétek és étvágytalanságok is. Mindenképp egyeztess az orvosoddal, ha kétségeid vannak az étkezési és folyadékbeviteli szokásaiddal kapcsolatban. Ő lesz az, aki biztosan meg tudja állapítani, hogy a súlynövekedésed normálisnak mondható-e, továbbá, hogy megfelelően fejlődtök-e mind a ketten a gyermekeddel.

Hasonló tanácsok:

Vissza
To Top